08.10.14, 13:26:53
Beitragssammler
http://www.roadracingworld.com/news/american-honda-issues-recall-on-goldwing-gl1800s-due-to-problem-with-braking-system/
please check it, it is not completely new, but used GW's are oftenly found in Europe
François
08.10.14, 15:07:10
Beitragssammler
If you frequently have your bike checked with a certified maintenance Honda partner, this will be no issue, since that partner automatically checks your serial number in the Honda database for updates and reworks.
That's how I experienced it during the past maintenance works performed on my 04 US model through my professionals, meanwhile 60tmls on the counter.
Rgds
Didié
08.10.14, 16:22:56
GL Paul
I need a gearbox recall ..... ;)
08.10.14, 16:23:53
Beitragssammler
Why? What's the issue.. are you missing a gear? :D :D :D
08.10.14, 16:44:28
Beitragssammler
Hello,
If all checks are done by an official dealer, everything is ok. But once a time the guarantee is finished, lot's of people are doing lot's of work on their one.
Können aber auch deutsch schreiben :-)
F
08.10.14, 17:03:40
GL Paul
>>Why? What's the issue.. are you missing a gear?
Typical 5th gear clunk
08.10.14, 17:10:56
Beitragssammler
YEP, aber wenigstens bei der allfälligen großen Inspektion sollte man das gute Stück einem offiziellen Dealer in seine Werkstatt geben. Ich würde mir z.B. nicht zutrauen die Bremsflüssigkeit bei meinem ABS 18er Gespann selbst zu wechseln. Das würde mir meine Frau auch gar nicht genehmigen, bzw. würde nach meiner Bastelei nicht mehr im Gespann mitfahren.
Bei meiner Fahrleistung sieht also ein Honda Händler meine 18er mindestens alle zwei Jahre. Damit wären die Upgrades und Reworks auch erschlagen. Mache ich ja bei meinem Auto ebenso. Die kleineren Dinge wie Ölwechsel etc. pp kann man gerne selber machen und Geld sparen.
Trotzdem merci beaucoup mon ami für deinen Hinweis.
Grüße
Didié